RITTER
|
|
De constructeur was Ritter Works en hij zat in de Garage de la Cloche SA, Rue de Hologne, 103-111 te Jemeppe Serain.
De man achter Ritter is Claude Thiry. Als Volkswagen-Audi dealer is hij steeds actief geweest bij de tuning van deze voertuigen. Na een korte buggy-samenwerking met Edmond Péry van Apal ging hij zijn eigen weg.
Ritter-buggy's
werden gebouwd van 1969 tot 1975. Ritter bouwde ook de verkorte
chassis voor Apal en Vanclee, omdat het bedrijf dit als enige
in België kon doen met de toestemming van Volkswagen. Zij
stonden ook in voor de homologatie van de zelfgebouwde Ritter-buggy's.
Bull
Dit
is andermaal een basic-buggy op een met 27,3 cm ingekort VW-chassis.
Er is plaats voor twee volwassenen en twee kinderen.
Targafghan
Dezelfde
basic-buggy op verkort VW-chassis, maar dit keer met ingebouwde
polyesteren rolbeugel en stoffen (targa)dak in twee delen. Bemerk
de typische Ritter-skirts.
Dackel
Basis-buggy
op gewoon onverkort VW-kever chassis. De Dackel heeft vier zitplaatsen
en een bergruimte achter de achterbank.
Slooghy
Vanaf
1973 zou dit model op een nieuwe VW-type 3 basis gebouwd worden
in drie uitvoeringen: normal, luxe en sport. Henri Rambaud zorgde
voor het ontwerp. Dit bericht komt van Ritter in Parijs. Een filiaal
van Ritter België. Is dit voertuig ooit op de markt gekomen?
Daarnaast verfraaide Ritter ook VW-kevers. Met uiterlijke opsmuk (velgen, stickers, dashboard) en innerlijke versterking (motortuning) konden keverliefhebbers gesterkt de weg op. Ook andere Volkswagens of Audi's konden bij Ritter terecht voor een esthetische- of vitaminenkuur.